4 månaders-kontrollen

Igår var vi på BVC för 4 månaders-kontrollen. Jag gissade att hon skulle vara 62cm lång och väga precis under 6kg och jag måste säga att jag var väldigt nära! Donnan är 61,7cm lång och vägde prick 6kg! Och huvudet mätte nu 40cm. Tittar man på kurvorna så ligger längden nästan prick på normalkurvan medan vikten och huvudet nästan ligger på en kurva under. Men hon följer sin egen kurva och sköterskan tycker det ser bara fint ut!

Vi fick även med oss två broschyrer om mat, det är tydligen dags för smakportioner nu! Vi kan tydligen låta henne smaka på allt vi äter, bara på ett finger och max 1 tsk. Till och med tacos kan man låta henne smaka! Inte för att jag tänkt det utan det blir väl potatis allra först, eller gröt. Vi pratade nämligen en hel del om hennes nätter. När hon somnat kan hon sova ca 3 timmar, sen "vaknar" hon varannan timme natten igenom och det enda som söver henne är mitt bröst. Hon äter en liten stund och somnar/sover vidare. Grejen är att hon inte riktigt vaknar, utan hon börjar gorma och vrida på sig. Tutten funkar inte och inte att ligga nära och gosa. Det är bara mitt bröst som duger. Och det börjar bli lite tröttsamt för mig. Vi har under ca en månads tid testat ge lite ersättning på kvällen, vi har tänkt att jag kanske har för lite mat. Vissa kvällar har hon tagit flaskan och vissa inte. En del kvällar har vi inte ens gett flaskan heller. Just nu känns det inte som att jag har för lite mat, så varför sover hon inte? Så vi ska testa ge lite gröt på kvällen och se om hon sover bättre på det. Men först måste vi introducera gröten dagtid. Ska bli så spännande att se hur hon reagerar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0