En bra natt

Natten till igår, fredag, var en av dom bästa i Elsas liv! Och för mamman också såklart! Hon fick äta gröt som vanligt på kvällen, fast från och med den kvällen har vi ökat upp till 3/4 portion. Sen fick hon amma innan hon nattades och somnade ca 21:15. Första matningen brukar ske ca 3h efter hon somnat, så det stämde ju ganska bra då den var 00:40 första gången. Han nog slumra till en sväng för jag la inte tillbaka henne i spjälsängen förrän 01:10. Nästa gång jag vaknade av henne och det var dags för matning var klockan 05:15! Hade ju för tusan fått sova 4h i sträck! Vet inte om det någonsin hänt sen hon föddes alltså!  Kanske då hon var kring 1 månad men jag minns faktiskt inte. Sen sov ungen till 08:55!! Själv vaknade jag 8 då Stefans klocka ringde. Men alltså. Bara två matningar på hela natten!  Känns ju som en dröm!

Men som för att ta ner mig på jorden igen så har denna natten varit den sämsta någonsin. Hon har gormat i sömnen, varit vaken, svårsövd och svår att hålla sövd när hon väl somnat. Hon har hållit sin stackars mamma vaken mellan ca 4-6. Och matningarna har väl legat på typ 6 gånger för det är det enda som har varit i närheten att vara sövande. Hoppas kommande natt blir bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0