Back to business

Inskolningen är över, Elsa är på förskolan på riktigt och jag har börjat om att jobba. Än så länge har jag sluppit gråta när jag lämnat henne och förhoppningsvis slipper jag nånsin göra det. Hon har varit glad vid alla lämningar och även vid hämtning. Nu fick hon en rätt lugn första vecka faktiskt. Måndag och tisdag var det som sagt inskolning fortfarande så då var hon 8:30-14:30. Onsdag var det skarpt läge och hon var där mellan 9-16:45 ungefär. Torsdag skulle jag jobba kvällsöppet och så skulle det vara vikarier på förskolan största delen av dagen, så då valde vi att anlita mormorn i stället så då var Elsa hos henne i Vidsel hela dagen. Fredag lämnade jag henne på föris kl 9 och Stefan som fick kortdag helt oväntat kunde hämta henne 14:15 efter vilan och mellis. Så det blev en lagom första vecka för henne känner jag.

(null)
Mammas guldlock!

Denna vecka blir det full vecka, så som det kommer att vara hädanefter. Men det ska nog gå bra det med. Däremot kommer hon säkert vara tröttare än vanligt mot slutet av veckan gissar jag.
Snorig har hon hunnit bli. Det värsta var över i fredags men nu har det börjat om mer igen. Dessutom har hon inte varit sitt vanliga glada jag idag, lite lätt gnällig. Men ingen feber så det kanske bara var snoret och väderomväxlingen som skulle ske idag som spökade. Högsommarvärme mott på dagen och nu är det värsta regnovädret. Och regna ska det göra ett helt dygn... Trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0