Skrotnisse

Ja, här sitter man nu. Försöker vänja sig vid att vara en skrotnisse i 2 år framöver. Var ju nämligen och fick tandställningen igår. Känns... Annorlunda. Lite problem med att svälja pga av en metallbåge som går rätt över gommen. Men det löser sig nog, man får helt enkelt vänja om sig. Måste då gå och borsta tänderna nu också, tar ju lite extra tid nu när man inte kan borsta som vanligt, och fortfarande är lite öm och ovan. Men det mest konstiga är att jag inte har nå ont. Inget alls! Är ömt när man tuggar och så, men inte annars. SKÖNT!

Ikväll så ska vi ha skojj! Eller hur Lina?! Det kommer ju bli Erik för hela slanten! Som jag längtar!! Kommer lägga upp bilder här sen, jag lovar!

Dagens ordspråk:
"Man bör aldrig bli så stor att man växer ur sig själv."

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag ska oxå få tandställning, fick du räls i både övre och under? Ha det bra

2007-04-28 @ 15:06:52
Postat av: GretaTurbo

Åsa: Jag har ju inte fått över alla tänder än, men jag har både uppe och nere... Halva nere kanske jag skulle säga. Hoppas det går bra för dig!

2007-04-28 @ 19:07:10
URL: http://gretaturbo.blogg.se
Postat av: Åsa

Så du får den oxå sent. Jag är 20 bast.
Vad har du för grejer i käften?
Har du natt-tandställning?

2007-04-28 @ 19:49:09
Postat av: Gretaturbo

Jag är också 20. Jag har räls, så den sitter ju fast dygnet runt.. va ska du få då?

2007-05-03 @ 18:19:16
URL: http://gretaturbo.blogg.se
Postat av: Åsa

Jag har natt-tandställning just nu, ska få räls snart. Hur är det att ha räls?

2007-05-14 @ 23:42:06
Postat av: GretaTurbo

I början är det ömt och ovant. men man vänjer sig ganska fort. skaver lite, men det åtgärdar man med ett speciellt vax man får.

2007-05-15 @ 14:50:23
URL: http://gretaturbo.blogg.se
Postat av: Sara

hej!!
jag har också en sån där grej över gommen,fick det för 3 veckior sen samtidigt som jag fick räls i överkäken,men nu är jag van och det känns typ inte alls..visst det skavde och ömmade de första dagarna men det fixades med lite vax!
Idag fick jag räls i underkäken ,gör inte ont ,spänner bara pyttelite.Lycka till med din tandställning! =)

2007-12-03 @ 17:53:06
Postat av: Sara

hej!!
jag har också en sån där grej över gommen,fick det för 3 veckior sen samtidigt som jag fick räls i överkäken,men nu är jag van och det känns typ inte alls..visst det skavde och ömmade de första dagarna men det fixades med lite vax!
Idag fick jag räls i underkäken ,gör inte ont ,spänner bara pyttelite.Lycka till med din tandställning! =)

2007-12-03 @ 17:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0