Prima Ballerina... Eller nåt

Idag, eller nu ikväll, så startade min danskurs. Var faktiskt lite nervös innan, eftersom jag aldrig i hela mitt liv dansat förut. Tänkte att alla andra säkert dansat tidigare. Men så fort vi kom in och började värma upp så kunde jag lungt pusta ut. Jag var inte den enda nybörjaren, även om jag var äldst.

Men det var riktigt kul! Och det är ju bra, då lär man sig bättre. För vem vill lära sig dansa om man tycker det är tråkigt? Förresten, kanske skulle tala om VAD jag dansar. Och det är något som kallas för Streetjazz. Vi hann inte dansa sådär jättemycket nu första gången, men det kommer väl gradvis.
I varje fall, början på dansen var inte så svår, men slutet var det! Det gick nog så snabbt för min lilla hjärna, och säkert för några av dom andras också. Men det blir ju också gradvis, man lär sig det bättre och bättre, mer och mer.

Så på 13 veckor kommer vi ha öppen dans, då alla får komma och kolla vad vi har lärt oss. Vi kommer förmodligen också dansa på något evenemang här på byn i vinter. Kommer bli skoj! Det enda man saknar är några riktiga danskläder, eller ja, byxor. Men men, det kommer väl det också.

Kommentarer
Postat av: Dans

Dans är skitkul. Något jag verkligen gillar.
Hur går det med tänderna, har det hänt något mer med tandställningen?

2007-09-12 @ 14:45:10
Postat av: GretaTurbo

Ja, det är vekrligen jätteroligt med dans! Synd man inte börjat tidigare bara. Jo, det har hänt ganska mycket faktiskt. Tänderna är raka nu, så nu ska dom bara dras ihop så jag slipper vara gluggis.

2007-09-22 @ 13:30:23
URL: http://gretaturbo.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du räls på alla tänder nu i både uppe & neri?

2007-09-27 @ 19:23:32
Postat av: GretaTurbo

ja, jaghar räls på alla tänder.

2007-09-28 @ 10:06:09
URL: http://gretaturbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0