Jag var med i Nordnytt igår!

Ja, så enkelt är det faktiskt. Jag var det, plus en till vikarie. Det var vi två som var huvudpersoner i inslaget så att säga. Det handlade om hur Kommunen räknar våra arbetsdagar. Sen 1 juli -07 så har dagarna räknas på en ny lista, så alla har i princip blivit nollade. Men ingen fick veta något förän vid årsskiftet. Och nu har Facket och Kommunen tagit ett nytt belsut att dagarna ska räknas på den gamla listan. För kommer man upp i 721 dagar på den listan, så är man berättigad en tillsvidare tjänst. Och det är ju det man strävar efter! Så det var det inslaget handlade om.

image55

Upptäckte nu när jag tittade på det, för typ 5e gången, en tabbe! Vi går in i ett rum, jag går först. I nästa vinkel går den andra tjejen före. Big tabbe! Och sen så tittar jag bak där jag inte borde göra det, men det må då vara.

Titta på inslaget här. Säg gärna vad ni tycker sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0