Nystart?

Jag har funderat ganska länge över mitt bloggande. Ja, det är inte så att jag har tänkt sluta blogga, utan mer hur jag ska blogga, eller vars kanske egentligen. Jag har ju min bakblogg, och den stannar där den är. Sen har jag ju Idolbloggen på wordpress.com, men det är ju bara några veckor kvar nu, 3 tror jag. Och sen händer det ju inte så mycket mer där. Sen har jag den här bloggen och så den andra på wordpress.com.  Skillnaden på den här och den på wordpress.com är egentligen ingen, bara det att jag skriver i den på wordpress.com, det gör jag inte här. Men nu är den stora frågan den, om jag ska flytta tillbaka till den här?

Argument för flytt tillbaka hit:

* Man kan styla om sin blogg precis som man vill här på blogg.se, det kan man inte på wordpress.com (inte utan att betala ivf)
* Jag tror det är fler som känner till blogg.se än wordpress.com. Egentligen spelar det väl inte så stor roll eftersom alla jag känner vet att jag skriver på wordpress.com, och inte här.
* Jag tror jag trivs bättre på blogg.se helt enkelt.

Argument mot flytt tillbaka hit:

* Jag har skrivit så pass länge nu på wordpress.com, så varför flytta?
* Man kan skapa flera bloggar på samma användare. Det kan man iof här åxå, men då måste den heta det första bloggen heter / den nya bloggens namn (hoppas ni fatta det där).
* Ehm... Nu ska vi se... (jag måste ju nästan ha ett tredje argument här åxå).. *tänker* *tänker så det knakar* Nä, det står helt still.. Jag har nog inga fler argument....

Så, summan av kardemumman blev väl egentligen att jag borde flytta tillbaka hit.. Eller? Vad tycker ni? Kommentera gärna och säg vad ni tycker... För jag kan ju faktiskt ha min Gretaturbo-blogg här, och så har jag alla Idolbloggar (nuvarande och förhoppningsvis kommande) på wordpress.com. För det är ju egentligen bara för det jag behöver kunna skapa flera bloggar, för Idol.

Men om jag ska berätta en emlighet så har jag tappat ganska myket intresse för Idol i år. Jag vet inte varför, men så känns det bara. 
*Juryn är ju betydligt bättre, så det är då inte därför.
* Johan är fortfarande kvar, och det kan vara det som gör det, delvis. Varför ska en dålig få slå ut en massa bra? Det är helt sjukt, och ja.. Dumt helt enkelt.
* Jag har inte haft nån direkt favorit direkt från början, och det kan vara det som gör det åxå. Nu håller jag ju på Kevin, men samtidigt så blir man less av att höra han prata, för han pratar aldrig "allvarligt" eller vad jag ska säga, han skrattar jämt och har smilgroparna äna upp till hårfästet. Det blir jobbigt i längden.
* Det kan även bero på att jag inte har samma ork att blogga om Idol, men det beror kanske på att jag inte är lika intresserad av Idol längre. Förut (typ förra året) var jag som besatt av Idol. Jag satt och kolla på alla klipp, jag såg vartenda program, inkl alla Eftersnack. I år har jag sett alla Idolavsnitt, men bara ett Eftersnack och nästan inga klipp på internet. Men vad beror då allt det på?

Är det det jag har listat här uppe, eller har jag helt enklet vuxit ur den här idolhysterin? Eller har Idol hållit på för länge ochs kulle borda ta paus ett år? Jag vet inte.. Men som det känns nu kommer jag nog inte blogga om Idol nästa år, på samma sätt som nu. Jag kommer säkert blogga om hur jag tyckte det gick för dom och så, men inte i en idolblogg. Isf blir det nog på gretaturbo-bloggen.

Ja, vad säger Ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0