Storbak

Imorse så vaknade man av en skrikande bebis, så det var bara att stiga upp. Tyvärr så blev jag väckt ur min söta dröm, men vad är drömmar motför en liten Bella? Inte mycket va. När dom for halv 11 så gjorde jag och mamma oss redo för en promenad. Det blev Brännmarksrundan idag, och så blev det att gå genom Vidsel hem i stället för Storvägen. Mammas stegräknare stannade på 11004 steg tror jag det var, och 6 km. Inte illa gjort idag heller! Och jag kände att det behövdes, har som förstört för mig själv nu. Blev fika hos farmor då vi hälsade på henne efter middagen. Och sen så har jag ju storbakat åt mamma, och då var man ju tvungen att smaka lite på smet och klet. Och färdig kaka också naturligtvis. Men men. Jag tänker som så, att hade jag inte gått promenaden så hade jag haft 300 kcal extra i kroppen. Inte för att det är så mycket, men ändå.. Nåja, bättre lycka imorgon.

När vi kom hem från promenaden kollade vi upp vad jag skulle baka och vilka ingredienser som behövde inhandlas. Sen sattee vi oss på cyklarna och for ner på affärn. Vi är duktiga må ni tro! På vägen mötte vi en Pandaförsäljare, så mamma beställde ett pussel och jag en kakbok. Så typiskt mig. Nåja. Kl 15 var vi hemma igen, och då fick jag sätta igång. Först blev det en Pensionärskaka, eller kanske mer känd under namnet Sverigekaka. När den var färdig så blev det att stoppa in en morotslångpannekaka i ugnen. Medan den var inne så hann vi äta middag. Och när kakan var färdiggräddad lämnade vi den för att svalna och for ner till farmor. Nästan två timmar senare kom vi hem igen, och då satte jag igång med den bruna kaka, mer känd som Kärleksmums. Medan den gräddades hjälpte mamma mig lite.Hon gjorde glasyren till Sverigekakan och gjorde den klar, medan  jag började göra glasyren till morotskakan. Och slutligen, där vid 20:30-21-tiden så var jag klar med alla kakor och dom låg alla i frysen.

Nu är jag trött och ska gå och sova. Blir nog att plocka blåbär imorgon, tjäna någon krona.


"Alla föraktar vi fördomar, men alla bär vi på dem."

- Herbert Spencer

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste bara kommentera och tala om att du har en väldigt underhållande blogg, skriver bra och roligt!Hoppas att fler läser och kommenterar. Go Kväll!

2009-08-22 @ 21:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0