Vad är det som händer?

Ja, inte mycket i alla fall. Har sett Lipstick Jungle nu på förmiddagen som mamma hade spelat in åt mig. Sen så har jag ringt på lönekontoret och kollat hur många dagar jag har. Trodde faktiskt jag skulle ha mer, men det gör ju ingenting. Då kanske man ändå kan få jobba någon dag här i höst. Sen så har jag försökt nå min chef, men han är på tjänsteärende, så det gick dåligt. Och så har jag hunnit gå igenom lite kvitton och tagit mig en dusch. Så nu är jag som redo för resten av dagen. Och dagen idag kommer att bjudas på en del. Jag ska träffa min Jennifer för, troligtvis sista gången, innan hon och Johan flyttar ner till Örebro. Så vi ska spela lite spel och sådär, och sen ikväll var det tydligen fest hos Poki, så då ska vi dit. Lite knasigt med fest en måndag, men tydligen så var alla lediga idag. Men jag blir nog inte så himla länge tror jag, ska hem till Vidsel hade jag tänkt. Ska följa mina gamlingar ut i skogen och plocka lite bär, så man har lite fickpengar i Cypern. Smart tänkt va?!

Har ju varit på blåsarläger hela helgen, tyvärr blev det inte så många kort, men några blev det allt, vissa snyggare än andra. Har då haft riktigt kul, och det är huvudsaken. Skönt att ha övat upp sig lite inför NUS-lägret om två veckor.

 


Igårkväll var jag, mamma och Anki på inredningsparty i Brännberg. Visst fanns det vissa snygga saker där, men det var ändå ingenting man behövde, och så var det lite smådyrt. Det tråkigaste var ju att det inte var "egna" saker, utan allt finns att köpa i affärer här runt i kring. På Öbergs hade dom vissa saker, på Mio finns det vissa saker. Så det var lite trist. Men mamma fyndade en tyglåda för 50kr, så något blev det i alla fall.

Nu ska jag nog fortsätta på min nya design, Jennifer måste skjutsa sin bror till flyget, så jag hinner knappt träffa henne.. Snyft. Men får ju se henne ikväll i alla fall.

"Det är så lätt att vara vis. Tänk bara på något dumt och säg raka motsatsen."

- Sam Levenson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0