45 minuter

Så lång tid tar det att läsa alla bloggar jag följer. Ja, jag har ju läst för 2-3 dagar. En del har en tendens till att skriva långa inlägg, men det är bara kul. Jag läser även om det är två sidor långt.

Idag har jag jobbat nästan konstant mellan 7:30 och 22:00. Det ni! 9-12 hade jag VuxenBarn i Vidsel, så då började jag ju en aningen tidigare för att förbereda allt, och så slutar man en aningen senare för att stöka undan allt. Sen har jag dessutom städat hela kyrkan! Och för er som inte varit i kyrkan i Vidsel så är det alltså först och främst en kyrka, kyrksal eller vad jag ska kalla del. Sen har man ett litet kök och en samlingssal. Och så sakrestian då + en läktare. Och en toalett. Där har jag dammsugit och skurat och dammtorkat. Sedan finns det en källade, lika stor som hela övervåningen. Det är två lekrum, ett pysselrum, två ungdomsrum, toa och en massa hall. Och det har tagit mig ungefär 6 timmar att städa hela kyrkan. Min rygg ömmade nå hemskt då jag kom hem för att snabbt trycka i mig lite pannkaka, pussa lillan och sen iväg för att jobba på KU nu ikväll. Och utöver allt  städande har jag varit två gånger på affären för att handla godis till på lördag, för kyrkans del alltså. Jag ska inte äta upp det själv.

Nu ska jag se Criminal Minds som jag spelat in, sen sova. Och imorgon då jag vaknar packar jag in mig och lite saker i bilen och kör hem till Vidsel igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0