Sjukskriven

Imorse ringde läkaren ca 35 minuter senare än vad som var sagt, men men. Jag blev sjukskriven till den 6 januari 2010.

2010, fattar ni vad mysko det är. Snart ska man börja skriva 100113 och liknande. Jag säger som Erika, man kommer säkert glömma av sig och antingen skriva 09 eller 010. Kommer bli knepigt det här. Man borde ju vara van, men nu blir det ju som extra knepigt. Nåja, det kommer nog med tiden.

Idag har jag och mamma tagit en promenad på byn, spanat lite på rean och hälsat på gullungen. Fast när vi äntligen kom till Johan och Zara så dök jag i soffan direkt. Då var ryggen trött. Och innan vi hade tagit oss hem till Vidsel så var ryggen jättetrött. Och jag har praktiskt taget legat sen kl 16 idag, då vi kom till Vidsel. Men jag har gjort mina övningar och sjukgymnasten sa att det var bra att promenera också. Och det har jag ju som gjort idag, upp på byn och sen hem från byn.

Och nu har jag skaffat ett Nautiluskort, så bara jag blir frisk så ska här börja tränas. Man får väl börja lite försiktigt, både för att jag inte tränat på evigheter och för att jag haft ryggskott. Tar tid att träna upp vardagsmusklerna i ryggen igen.

Och just nu kom jag att tänka på alla mina kompisar som sitter i Piteå och ser på Avatar i 3D. Jag vill också se den! Men jag orkar ju inte sitta eller vara uppe så länge i taget. Så att först sitta nästan 1 timme i bilen dit, sen ca 3 timmar på bion och så nästan 1 timme bil hem igen, det är just nu en omöjlighet. Nåja, den kommer väl så småningom på DVD så man får hyra och se den.

Och på tal om film så har jag sett Legally Blonde nu ikväll. Men nu ska jag gå och sova.

-29 ute....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0