Potatis no more

Jag har en liten plopp på min tumme, har haft den i några år nu. Vet inte riktigt vad det är, den har bara fått vara där. Så en dag för länge sen sa en till mig att det nog är en vårta, och att rå potatis är bra mot det. Har länge tänkt prova det, men det har aldrig blivit. Förän igår kväll. Skar av toppen på en potatis och lindade fast den ordentligt på min tumme. Så fick det vara hela natten. Funderade hur min tumme skulle se ut idag, och jag blev lätt chockad kan jag säga! Tog ett kort av det, men det ser rent ut av äckligt ut på kortet, det gjorde det inte i verkligheten. Men pga det så raderade jag kortet fort, och ni slipper se det. Tacka mig för det. Men tummen såg död ut där potatisen hade varit. Det var grått, och det såg ut som då man varit i vatten länge, fast bara en liten rund bit av tummen. Det såg knäppt ut, men på bilden såg det betydligt värre ut. Men hur jag såg ut inatt kan ni få se.



Ser nog lite överdrivet ut. Men jag kunde inte plåstra fast potatisbiten, och då hade jag bara det här. Och jag ville inte gärna klippa av den heller. Och då får man se så här skadad ut. Det var ju ingen annan än jag som såg det så. Ja, nu har ju även ni sett det.

Har inte gjort nå än idag. Har försökt prickat för vilka saker ur PartyLite sortimentet som försvinner, ska ta med en katalog på jobbet ikväll, för på måndag ska jag på ljusparty. Det har jag nog redan sagt, men men..
Sen var Annika förbi en sväng. Och efter det så vaxade jag benen, så nu är dom såååå mjuka och lena!

Om en timme ska jag fara iväg med en katalog till Zara, och så hoppas jag att lillan är vaken så man får se henne. Eller så hon får se sin stolta faster! Igår sov hon så gott båda gångerna jag var förbi.

Slutar 20:30 ikväll, skönt. Ska ut och gå en sväng med Erika då. Men nu ska jag försöka göra nå nytta. Eller så inte. Se lite Supernatural kanske. Och läsa Teas blogg! You will made this! (säger man så?)


"Det enda yrke där du konstant kan ha fel och ändå få betalt är meteorolog."

- David Feherty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0