Helgen som gått

Fredagmorgon steg man upp halv7. Halv8 hämtade jag Emmy och så for vi till Norrfjärden. Halv9 gick bussen därifrån till Skellefteå. Och från strax efter 10 på morgonen till kl 10 på kvällen så spelade vi. Jag var rätt trött i slutet kan jag lova, men det var jag nog inte ensam om. Och allt gick bra fram tills sista låten på konserten. Då får fagotten eller röret damp, vet inte vilket det var. Och det var inte bra att det hände just då, för jag och två till var dom enda som spela just då... Men men.. Ska till farbror doktorn med den på tisdag tror jag. För den måste ju som vara i form på fredag då vi har vårkonsert med blåset. Men det löser sig nog.. Röret tror jag hann spricka under kvällen, men jag är inte riktigt säker.
Var hemma i Vidsel strax efter 1 på natten.

Lördag.. Vad gjorde jag då? Inte mycket. Hjälpte mamma med lite tvätt och matlagning.. Vi såg tv och vilade lite.

Och nu är det söndagkväll, och det enda vettiga jag har gjort idag är att hjälpa mamma med att hjälpa mormor att klä om sofflocket. Och så har jag varit på träning. Kom ut från ducshen för en halvtimme sen, och här sitter jag fortfarande i handduk. Borde nog klä på mig... Ska nog iväg och köpa nå mjölk tror jag.. Tror det blir snabbullar och mjölk till Click ikväll.


"Som poeten sa: 'Bara Gud kan skapa ett träd', antagligen för att det är så svårt att tänka ut hur man ska få på barken."

- Woody Allen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0