Norge vann, Sverige förlora

Stort grattis till Norge som vann ESC 2009 ikväll! Låten var väl bra, men jag tycker inte den var ESC-vinnar-material. Dom tre jag höll på var Azerbadjan, som kom 3a. Sen Tyskland som hamna nånstans i mitten, och så Finland som kom sist. Jag sa till mamma innan tävlingen börja att antingen kommer Sverige topp 5 eller sämst 5. Och så rätt jag fick, vi kom på 21 plats, 5a sist. Hade Alcazar vunnit tror jag vi hade kommit bättre till. Men, Malena var inte alls bra ikväll, hon var ur form och sjöng falskt. Det kan ha varit därför det gick så dåligt, men det kan även vara för att låten inte är särskilt bra. Det är ju bara att spekulera som man vill.

Idag har jag gjort massor med nytta, fast ändå som bara en sak. Jag har fräschat upp bilen. Dammsugit, dammtorkat, avfettat och tvättat den. Och sen så har den även fått like kläder på sig, mina nya bilklädsel kom i torsdag, så idag hamna den på plats, och snyggt blev det.

Nu ska jag gå och sova, klockan är massor. God natt!

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet."

- Stig Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0