Sega timmar

Är det bara jag som tycker att sista timmarna på jobbet alltid är dom segaste? Det här är den tiden på dagen som det händer allra minst på, och så när man bara vill att klockan ska gå fort så man får sluta för dagen, så går den extra långsamt. Det är taskigt tycker jag... Men nu är det ju som bara 1 timme kvar, sen ska jag ta efterrätten med mig och sätta mig i finbilen och köra hem till mor och far. Jag har ju bjudit in oss på köttsoppa hos mormor och morfar idag! Brukar göra det nångång sådär ibland, men inte ofta alls. Men jag tror ju inte vi blir lika mätta och uppstoppade som en gång tidigare. Det var fruktansvärt, har aldrig varit med om att man kan äta så mycket! Vi åt först upp en mellanstor panna med köttsoppa på 4 pers. Sen hade jag och mamma gjort äppelpaj men vaniljsås, och hela den tog slut. Tror ni inte att mormor hade gjort semlor också, men den sparade vi till senare på kvällen. Men efter den semlan åt vi inte på ungefär 20h. Har aldrig ätit så mycket i hela mitt liv, och det är ingen lögn. Jag vill inte göra om det, även om allt var så gott.


"Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora."

- Lyndon B Johnson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0