"Dålig personalpolitik i Älvsbyns kommun"

Jag vill tacka Helena som skrev en jättebra insändare i PT igår angående Älvsbyns Kommuns dåliga personalpolitik. Tack!
Jag har länge velat visa mitt missnöje över det här, men då jag inte har skrivandets konst så har det aldrig blivit av. Nu läser jag PT varje dag i förhoppning att någon från Kommunen ska kommentera insändaren, för det hoppas jag verkligen att dom gör.

"Det vore en sak om man inte fick jobba för att man hade brutit mot sekretess, regler och så vidare men så är ju inte fallet utan vi har varit för bra och därför straffas man med att inte få jobba. Hur fel som helst i mina ögon, det är ingen personalpolitik som man ska vara stolt över." (...) "Tänk istället på framtiden, det finns de som går i pension, barnlediga, gravida med mera, vem ska ta deras jobb? Om ni sållar ut den unga befolkningen så kommer ingen vara kvar om några år, vad ska ni då luta er tillbaka på?" - Helena Ljungqvist

Hur bra skrivet är inte det här? Tack Helena än en gång! Det här behövdes verkligen. Hoppas att dom reagerar och svarar på hennes insändare.

Kommentarer
Postat av: helena L

hejsan!

kUl att du tyckte om min insändare;) jag hoppas att det blir fler som engagerar sig i denna viktiga fråga ioch med den , ska tillägga att jag har skickat ut detta till ALLA berörda politiker i förra veckan, fick dock bara ETT svar, dem ska ta upp frågan på nå möte i dec....men om du vill får du hemskt gärna hjälpa mig i kampen om att vinna över dem, vi har rätt till att jobba och ska åxå få göra det, som sagt vi har inte gjort något fel. hälp mig i kampen;) kram helena

2009-11-11 @ 17:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0