Hemhjälp

Idag har jag varit på en sorts "introduktion", om man nu kan kalla det det, hos en asylsökande mamma och hennes två barn. Ska jobba där imorgon och på söndag, 10-22, två 12-timmars pass alltså. Jag kommer troligtvis vara helt knäck efter det, men jag klagar inte. Jag får jobba, och det är huvudsaken. Att det dessutom är något jag aldrig har provat på förut och ett väldigt annorlunda arbete gör det ju inte sämre precis. Jag blir en nyttig erfarenhet rikare och kommer växa i mig själv. Jag kanske växer så mycket att jag blir 162 hela centimetrar! Tänk vad coolt det skulle vara! Då slipper jag den där halvan som har jagat mig så länge nu (161,5 cm).

Nä, klockan är 00:11, dags att gå och sova. Fast jag kommer inte kunna somna så fort, så det blir att läsa först. Jag tycker att jag borde ha somnat fort dom här nätterna sen jag kom hem från Örebro, men klockan har varit över 12 och närmare 1. Vet inte varför, men så är det. Har inte ens sovit ut ordentlig, ja kanske en morgon då. Men ändå. I och för sig så väcktes jag 9:19 imorse, vem vet hur länge jag sovit annars?

Nä, sängen nu. Dröm gott!

"Den som gräver efter skatter i sitt inre hittar i alla fall till slut ett hål som inte fanns där förut."

- Arne Hirdman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0