Ljusparty

Ja, nu är även denna dagen till ända. Det har varit en dag full av bestyr. Tyvärr så började den inte så roligt. Har haft jätteont i halsen i natt, och när mamma steg upp strax innan halv 8 i morse sa jag det. Så då kom hon in med två panodil och ett glas med c-vitamin. Sedan somnade jag om. 9:30 kom hon in igen, den här gången med en mugg med varmt honungsvatten och så hade hon köpt strepsils och bafucin. Halsontet hade redan börjat släppa, men det kändes ändå skönt med en halstablett.

En frukost senare mådde jag betydligt bättre, och det var bara att börja baka inför kvällen. Först blev det kladdmuffins, som jag totalt glömde av att ta fram och bjuda på till Ljuspartyt. Nåja, jag bakade ju även chokladcupcakes. Sedan kom Zara och lämnade av Lillan medan hon skulle göra en massa ärenden, och då passade vi på att fara och hälsa på Åsa. När vi kom tillbaka så hade Isabelle hunnit somna i min famn, så det var bara att försiktigt ta av henne overallen och låta henne fortsätta sova. Under tiden så bakade jag med cupcakes, och mamma hjälpte mig städa lite. Sedan blev det middagsgöra och så kom Ann-Chatrin.

När klockan närmade sig 17 så hade vi ätit klart, och då var jag tvungen att väcka lillan så hon också skulle få äta. Hon hade ju inte ätit sen 12! Vem är inte hungrig efter 5 timmar? Sen var det bara att diska undan, duka fram och vänta på folket. Trots en massa återbud så blev vi ganska många, och jag fick allt det jag hade tänkt beställa. Så jag är nöjd! Hann städa undan allt innan Desperate Housewives började. Nu har jag läst och bloggat klart för idag, nu behöver nog både min hals och resten av jag en god natts sömn. Hörs imorgon!


 "Gud skapade mannen och när han upptäckte att det inte var tillräckligt gav han honom sällskap vilket ytterligare ökade hans ensamhet. Varför är kvinnor så mycket mer intressanta för män än vad män är för kvinnor?"

- Virginia Woolf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0