Dessa dagar i korthet

I söndags så vaknade jag av att jag hörde Zara säga att det var snö ute. Tror det var ordet snö som väckte mig. och mycket riktigt, det var snö ute! Lycklig som ett barn på julafton somnade jag om ett tag. När vi på eftermiddagen hade tagit oss till Vidsel så åt vi lite och sen kom pappa hem med kött, så då tog vi oss an det. Sen for vi till Älvsbyn. Var förbi lillebror och fick smaka hans bullar. Goda! Sedan blev det Bodytoning med Zara på Korpen. Efter den såg jag och mamma klart filmen Over her dead body med Eva Longoria Parker, Gabi från Desperate Housewives. Bra film. Sen såg jag One tree hill och Privileged. Kom i säng sent.

I måndags, igår alltså, var vi till Luleå. Men först så målade mamma mina naglar. Ville göra något roligt med dom, men det blev mest bara kladdigt, så ni får inte se. I Luleå växlade vi tillbaka euron från utlandsresan, och sedan blev det en jakt på BHar och vinterjackor. Det första hittade vi ingen bra av, men vinterjackan hänger i min hallgarderob och bara väntar på att graderna ute ska sjunka. Jag är jättenöjd över den, även om det sved i börsen. Men som mamma sa, du får ha den i fem år framåt. Och det kan jag nog leva med! Vi var även på bio och såg The ugly truth, riktigt rolig och bra film! Se den!



Idag har jag och lillebror varit till Vidsel och bytt till vinterdäck på våra bilar. Det tog ett tag, men vi blev klara. Kändes säkrare att köra hem kan jag lova. Snön ligger ju faktiskt kvar på några ställen, och isen tinar inte upp från vägarna överallt. Så jag ville ha bytt däcken innan fredag, är inte kul att köra i mörker, med älgar runt omkring sig, med isig väg och bara sommardäck.
Har varit på pump ikväll på Korpen. Grymt jobbigt varje gång. När jag kom hem blev det att duscha, se NSIC och nu ser jag Desperate Housewives. Det är så bra!

Har även lagt upp recepten från i fredags på bakbloggen, jag lovade ju att jag skulle göra det. Dessutom så har jag gjort allt på förra veckans att-göra-lista. Allt utom att börja på Zaras bloggdesign. Men det är för att hon inte hunnit göra klart sin hemläxa än. Men det kommer väl. Nu ska jag läs alite bloggar, sen blir det att krypa ner under täcket och börja värmas upp. Läsa lite VeckoRevy också tror jag. Dröm gott!


"Tiden är en stor läromästare, men tyvärr dödar den alla sina elever."

 

- Okänd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0