Måste börja röra på mig

Ja, inte börja träna mer än vad jag redan gör, för jag tränar hyffs mycket, men det börjar bli dags att sätta sig i bilen och rulla mot Norrfjärden. Fast, en 20-30 minuters promenad varje dag skulle ju inte skada precis. Egentligen skulle man borde införskaffa sig ett var stavar och börja gå stavgång, precis som alla tanter. Man blir ju tant snart, så varför inte starta lite i förtid. Stavgång stärker ju skelettet, visste ni det? Och då det finns benskörhet i släkten kanske det inte är så dumt att sakta men säker börja bygga upp det.

Jag och Zara har varit och simmar idag som vanligt. Det blev 50 minuters simning, och lite drygt 50 längder skulle jag tro. Höll räkningen till 24 längder, sen så hade jag inte stenkoll längre. Men över 40 längder blev det då i alla fall, det är jag stensäker på. Och vi hade riktigt trevligt i badet. Vi pratade om allt från fula, snygga och otrogna killar till baler och klänningar. Och att avsluta allt med lite bastande är ju inte helt fel.

När jag kom hem började jag måla mina naglar, ska fixa fransk manikyr till i helgen. Så baslack och ridgefiller ligger på nu. Ridgefillerlacket ska vara ordentligt torrt innan man klistrar på mallarna för att få den franska manikyrlooken, så jag hade tänkt vänta med det tills jag är hemma igen ikväll. Då blir det vitt lack och sen topplacka på det.

Men nu måste jag fara, ska ju förbi på gravarna och tända ljus också hade jag tänkt. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0