De 10 faserna

I morse vaknade jag kl 9, så då steg jag upp. Mamma satt och såg på TV, medan Isabelle låg och sov i soffan. Vi såg klart NSIC, och presic då det slutade så vaknade det lilla charmtrollet. Medan farmor gjorde välling så fick faster byta blöja och ta på hon kläder. Sedan fick hon även mata henne. Och då hon ätit klart var det bara att byta tröja och haklapp igen, för det luktade kräk. Men så kom mamma på att vi skulle sätta hon på toa så hon skulle få göra nr 2, så det var bara att klä av hon naken, och så fick jag sitta och hålla henne över toastolen. Hon var gode skön, och hon fick allt göra nr 2 också! Hur många 2 månaders bebisar har suttit och skitit på toastolen?! Inte många skulle jag tro.

Annars har man inte gjort någonting idag. Jag och mamma har lärt Johan och Zara kortspelet de 10 faserna. Så det har vi spelat hela dagen lång. Mamma vann 2 gånger, och den 3e är inte slut än, blir avslutning imorgon.

Imorgon kommer Farbror Martin och hans kompis farbror Peter på besök, antar att Martin har saknat henne enormt då han inte kunnat träffa henne på över en vecka. Sedan på kvällen blir det att äntligen fara till Norrfjärden och få spela! Och sen på lördag så är det konsert i Piteå. Hoppas vi inte spelar några nya låtar, men det tror jag ju inte.

Vad mer jag har gjort idag är att jag har läst ikapp mig på nästan varenda blogg jag följer! Det har säkert blivit ca 70 inlägg. Har två bloggar kvar tror jag bestämt. Och jag har lämnat den som skriver mest till sist... Tur man hann läsa några inlägg då man var på Cypern.

Nu är jag supertrött så jag ska bara borsta tänderna, läsa några sidor Solo och sen sova. Jag är inte riktigt van vid att vara vaken till halv 1 på natten. Har ju sovit innan 10 nästan alla kvällar på Cypern. Så det är inte konstigt att man är lite trött.

Bjuder på några bilder innan jag säger godnatt.



Söt kamel.


Isabelle gillar att bada. (Kolla in färgskillnaden!)


Snyggtjejjan!


"Ingen ung man tror att han någonsin kommer att dö."

- William Hazlitt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0