Sota kameler

Som jag skrev i torsdags, visst var det da, sa skulle jag prova pa parasailing i fredags. And I did! And it was wonderful! Gud sa himla harligt det var! Man far ju inte samma pirr-i-magen-kanslor som vid bungyjump, men det var jatteharligt! Sitta uppe i det fria, kanna vinden over hela kroppen, det ar livet det! Pa mitt certifikat sa star det 300m upp i luften, men det tror jag absolut inte att det var. Kanske 100m. Men men...

Igar var vi pa var forsta utflykt. Borjade dagen med att ga pa marknad i Larnaca Bay, strax utanfor Larnaca. Dom sa att det var den storsta marknaden pa hela Cypern, men jag och mamma var inte sa imponerade. Men vi hittade oss trosor och mamma ett par farfarstofflor i foppamodell. Bild kommer senare, da jag kommit hem. Sen, efter marknaden, sa bar det ivag till Cyperns enda Kamelpark. Sa nu har jag ridit pa en kamel! Vet ni hur himla sota kameler ar!? Massor! Jag vill ha en! Eller na... Men sota var dom. Dom fick torkad banan av oss, och en liten klapp pa den laaaaanga halsen.

Idag blev det en lang dag pa stranden, har solat och badat mellan 10:30 och 16:00. Da var vi lagom rodbruna. Medan mamma duschade sa gjorde jag 20 langder i poolen. Det ar sa harligt att kunna hoppa i poolen utan att frysa, och sen hoppa upp utan att frysa. Det ar annat i Alvsbyns badhus.. Brrr...

En vecka har gatt, en vecka kvar. Om en vecka sitter har jag hunnit hem hela den langa vagen harifran. Jag vill inte fara! Jag mar sa gott har, jag alskar varmen! Det enda jobbiga ar att havet ar sa salt, och att sanden fastnar overallt. I ovrigt alskar jag allt!

Medan man ar har hittar man en massa nya roliga saker. Idag hittade jag spokchips pa narmaste supermarket, Monster munch-nat hette dom. Goda! Ungefar som stjarn- och hjartchipsen hemma. Sen sa har jag smakat Bounty i flytande. Dom har det aven i Malteserssmak.

Nu har jag bara 4 minuter kvar. Sitter pa ett internetcafe som ar betydligt billigare an pa hotellet. Har kostar det 1 euro for 15 min, pa hotellet far man bara 10 min per euro.

Nu ska vi ga ivag och ata naganstans. Fa se vad det blir idag. allt hittills har varit med vitlok, tzantziki, garlic bread, steak or chicken fillet with garlic sauce. Massor gott! I love garlic!

Ha det sa bra nu, sa hors vi nog en gang till innan jag reser hem mot kalle breddgrader.

Kommentarer
Postat av: Elin

Kalimera (godmorgon)



Ti kanis? Gala? :)



Va roligt att läsa om er semester :)



De varkar som ni haft tur med vädret hittils. Vi kom hem igår, de två sista dagarna var mulet, mindre kul när man har en veckas semester.



Har ni varit in till Agia Napa och tittat? Ni kan ta lokalbussen som går rätt upp från ert hotell, vid mc donalds ungefär.



Har ni ätit på Diva? Den godaste maten i hela fig tree bay. :) (snett ovanför den restaurangen var där jag bodde i sju månader)



Njut av sista veckan och ha de så bra.

Kram till er båda

2009-09-10 @ 08:34:28
URL: http://lejjaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0