Försäkringskassan

Nu måste jag ju berätta en glad och trevlig nyhet.



Förra veckan måndag hade jag två missade samtal och ett röstmeddelande. Då det var dolt nummer var det ju inte annat att göra än att lyssna av meddelandet. Och vilken chock jag fick! Det var min handläggare på FK som berättade att efter att ha läst mitt brev och pratat med min läkare så hade hon bestämt att jag (trots allt) skulle få ut sjukersättning. Wihoo! Det trodde jag aldrig!
Fredagen innan ringde nämligen min läkare och sa att hon hade pratat med min handläggare i 15 minuter (!). Hon hade varit arg och alla delar, men dom kunde inte komma överens. Handläggaren sa att jag inte skulle få ut någon sjukersättning för att jag 1) blev sjukskriven via telefon och 2) läkaren hade skrivit att jag var undersköterska, fast jag var ju arbetslös. What?! Jag ÄR undersköterska OCH arbetslös. Men jag hade ju som räknat med att inte få något efter det. Men brevet måste ha fått henne på andra tankar. Jag skrev bland annat att jag kunde ju inte gärna ljuga och stämpla arbetslös på kassakorten, trots att jag inte kände mig frisk nog att kunna jobba. Hade dom ringt mig så hade jag ju tackat nej pga att jag inte skulle klara av att jobba, jag var inte bra i ryggen. Och därför så stämplade jag ju sjuk på kassakorten. Så i onsdags hade jag mina pengar på kontot! Kändes nice! Himla skönt att ha fått rätt, FK kan inte trampa ner alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0