Nytt jobb

Jag har en sak att berätta för er. Det är nämligen så att jag inte kommer jobba på Hotellet i sommar, utan på Nyberga i Älvsbyn. Dom ringde igår och berätta att dom tänker öppna upp en tillfällig korttids-avdelning på Nyberga under sommaren, och dom ville ha med mig. Efter lite fundernde hit och dit så ringde jag idag och tackade ja. Så det blir Älvsbyn för mig i sommar, eller från och med onsdag den 28/4 närmare bestämt. Så på tisdagkväll flyttar jag hem till Älvsbyn igen, efter 2,5 månader i Vidsel.

Det känns himla skönt måste jag säga, att få tillbaka större delen av sitt liv igen. Jag får bo i min egen lägenhet igen, börja om med träningen och träffa mina kompisar. Få ett normalt liv helt enkelt. Visst har det varit skönt att bo hemma hos mamma och pappa. Man behöver inte fundera lika mycket på städning och matlagning som då man bor helt själv, och så har det varit betydligt billigare. Men det känns skönt att få börja om igen. Och sen att jag äntligen får jobba med det jag verkligen brinner för!



Det är ju inte så att jag vantrivs på Hotellet, för jag tycker det är ett roligt jobb också. Utan det kommer mest troligt bli så att jag kommer jobba lite extra där i sommar. Och skulle jag bli utan jobb till hösten så var jag varmt välkommen tillbaka. Dom kommer visst att sakna mig, och jag kommer absolut att sakna dom! Inte tal om annat! Men jag kommer att jobba där mer, det är jag säker på. Det är aldrig fel med två jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0