Tidig morgon

Usch, måste upp 6:15 imorgon. Är inte alls van det nu, men har man frukost så har man. I och för sig så hade jag ju frukost påskhelgen, men jag steg ju upp 7 då. Alla minuter extra man får sova på morgonen gör så stor skillnad. Skillnaden mellan 8 och 9 är inte så stor, men mellan 6 och 7 eller 7 och 8 är enorm! Håller ni inte med mig?

Har varit förbi min BellaBus idag. Hon var inte så pratglad, men hon har börjat klättra på en. Sitter man på golvet och håller henne i händerna så börjar hon klättra upp på en. Då hon kom så högt upp som på magen blev det svårt att klättra högre, men snart är väl inte det heller några problem. Ungen växer ju så det knakar!

Mamma börjar misstänka att jag har magkatarr, så nu är det bäst man inte äter en massa dålig mat. Har haft som ont, fast ändå inte, precis där revbenen går ihop. Känns nästan som att man är hungig, fast ändå inte. Mamma sa att magkatarr är så, så då tror jag på det. Har ätit tre middagar idag pga det. Först våfflor vid 15-tiden. Sen 17:30 åt jag en liten bit hemgjord pizza. Och då jag kom hem från jobbet, runt 22:30-tiden, åt jag lite lasagne. Läste att orsaken till magkatarr kan vara bland annat stress, fet mat och dåliga matvanor. Och jag har haft knäppa matvanor nu i 2,5 månader. Men stressad är jag då inte, har ju varit ledig i nästan 2 veckor, och det är lugnt på jobbet just nu. Men det är bara att försöka äta lite mer regelbundet och bra mat.

Nu är det bäst man lägger sig och sover, upp tidigt som ni vet. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0