NUS

Ja, så är man hemkommen från helgens NUS-läger. Himmel alltså! Vi fick skäll dom första övningarna kan jag tala om, och det var befogat. Talar jag för mig själv så hade jag övat ca 20 minuter totalt på två av låtarna, men sen hade jag ju lite svårare då jag aldrig spelat dom förut med orkestern. Men jag tror inte det var många som hade övat under sommaren, eller jag vet att det var så. Nåja, inför Scensommarkonserten idag så hade vi övat upp oss rejält. Lät betydligt mycket bättre idag än i fredags. Tack för det! Men jag har fått en sönderspelad överläpp på köpet, mindre kul. Nu ska den få vila och läka fram till på fredag då det blir att spela igen.



Det här är en helt underbar låt som vi har fått skrivet till oss av Emil Råberg. Jag vet att inte alla uppskattar symfonimusik, men tar er gärna tid att lyssna, ni kan ju spola fram och greja, men lyssna! Det är så himla bra! Mitt favoritstycke verkligen! Den här inspelningen kommer från i höstas då vi var till Umeå på Norrlandsoperan och spelade den för första gången.

Vad har jag mer att förtälja om helgen? Gick ju och blev förkyld i slutet på veckan. Onsdag levde jag på halstabletter och på torsdagen så slog det till i luftrören. Efter en massa koncentration i fredags hade jag ont i huvudet och antagligen feber på det. Går runt och hostar, men känner mig betydligt piggare idag än i fredags. Så man är väl på bättringsvägen.

5-7 november drar vi till Uleåborg och knäcker finnarna totalt! Ska bli himla skoj att spela tillsammans med dom. Vi ska bland annat spela Pirates of the Caribbean!

Kommentarer
Postat av: Erika

skriver den dubbelt så du inte missar den;)

http://mittlivihokksund.blogg.no

2010-08-29 @ 22:32:49
URL: http://mittlivihokksund.blogg.no
Postat av: Hermanstina

Your site is best.!!! Be happy , have a nice day

2011-03-23 @ 13:14:39
URL: http://hermanstina.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0