Badade mobilen i...

Ni kanske minns att jag råkade bada min mobil i förra veckan? Har ju totalt glömt att berätta vad jag gjorde. Och Erika och Malin gissade rätt, den åkte ner i toalettstolen på jobbet.
Jag skulle byta om och skulle plocka upp mobilen och läppsylet ur fickan för att lägga det på handfatet. På något sätt så tappar jag mobilen och den plumsar ner i toan. Snabb som en vessla tryckte jag ner handen och drog upp min mobil, som då fortfarande fungerade! Torkade av den med papper så gott det gick, bytte om och gick och la den på elementet i köket. Ett litet tag senare så var den död, men jag vet inte om det var batteriet som hade åkt ut lite eller om den var död pga vattnet. Men nu har den legat på elementet här hemma sen tisdagkväll förra veckan. Imorse gjorde jag ett försök att starta den, och den fungerar!



Vi får väl se hur länge den gör det, men jag hoppas på länge än. Jag vet att jag borde köpa mig en ny mobil, men jag vet inte alls vad jag vill ha för någon. Vill ju egentligen inte ha en med touch, men det är väl det enda som finns ute på marknaden nu om man inte vill ha en lika gammal som den jag har nu. Sen så är ju alla mobiler nu gjorda för att manska kunna surfa med, och jag känner inte att det är en nödvändig funktion för mig. Jag har internet på datorn hemma och betalar dyrt för det. Känns onödigt att betala för att surfa i mobilen också.

Har ni tips på någon mobil så kan ni väl höra av er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0