Ronjas dop

Det hela började i fredags. Jag hade ju som sagt fått äran att göra doptårtorna. Till min hjälp hade jag mamma. Började strax efter 10 med att fylla dom. Jordgubbar och grädde i undre lagret och marsan och grädde i det övre lagret. Sedan spacklade dom i smörkräm. Brukar ju vanligtvis använda grädde till det, men den blöter upp sockerpastan och eftersom dom skulle ätas först dagen efter så var det inget alternativ. Smörkräm på och sen in i kylen. Gjorde en paus på ca en timme då vi gjorde ärenden på byn. Tända gravljus, slänga sopor och handling.

När vi kom tillbaka så började jag kavla ut sockerpastan, och så täckte vi alla tre tårtor. Vid 16 åt vi middag, och sen for vi iväg upp på församlingsgården. Där dekorerade vi tårtorna.


Såhär blev en av tårtorna.

Kl 19 var vi klara på församlingsgåren. Puh. Sedan belönade vi våra onda ryggar med lite massage och sen en solning.

Lördag började inte som tänkt. Vi hade räknat med att få sova till strax efter 9. Vi skulle ju bara fixa hår och smink egentligen. Plus att fixa till dopklänningen. Men innan klockan ens var 8 ringde Zara och berättade att deras bil var sönder, så då for jag dit med mammas bil. Och sen for vi till kyrkan, jag, Zara coh flickorna för att duka. Först kl 10 var jag hemma igen, och då hade jag lovat att hämta smörgåstårtorna kl 11 på Uddens. Nu fick man fart i arslet kan jag lova! Mamma lockade håret, och brände mitt öra. Mycket snyggt! Sedan snabbfixade hon sitt hår och så iväg. Väl hemma igen hann vi knappt klä oss innan mormor, morfar och Maja kom. En snabbfika och så upp till kyrkan. Men så är mamma halvt i panik, så då for jag ner på Helénas för att köpa en underkjol. Då var det 15 min kvar innan dopet skulle börja! Men alla var på plats i tid, och hon blev döpt!







Efter dopet var klart och vi begav oss hem igen, så for jag upp till Anton och Annika och hjälpte henne designa om bloggen. Sedan var jag lat i soffan, och det blev en riktigt tidig kväll.

Söndag var det jobba hela dagen som gällde, och jag började då få ont i halsen. Nu är jag frisk i halsen, men sjuk i näsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0