Gå och dö

Ibland känns det verkligen så. Att det ska vara så himla mycket papper inblandat i allt man gör. Är man arbetslös så ska man skicka papper hit och papper dit. Är man sjuk ska man skicka papper hit och dit. Är man arbetslös och samtidigt blir sjuk blir dey en jäkla massa papper som ska skickas. Och dom här jäkla papprena är det förstås Försäkringskassan som ska ha. Fick här i veckan ett frågeformulär som jag skulle fylla i och skicka in. Jag måste skicka in dom senast 3 mars, på onsdag alltså. Ringe dit idag och fick vänta 20 minuter innan det blev min tur, och sen när jag väl kom fram blev jag kopplad till en kollega som sedan kopplade mig tillbaka. Och när det då äntligen blev klarhet i vilket frågeformulär jag hade så förstod inte ens hon jag pratade med varför jag skulle skicka in det. Enligt henne behövde dom bara ett arbetsgivarintyg, och det sa jag att jag kommer få till veckan. Så hon skrev ett meddelande till den personen som handlägger mitt ärende (som det så fint heter) och bad henne ringa till mig. Hoppas hon ringer på måndag då jag är ledig, annars så får hon väl inte tag i mig då jag jobbar resten av veckan.

Men ni vet nog redan att jag starkt ogillar Försäkringskassan och alla dessa jäkla papper. Ni hade ju faktiskt sluppit läsa den där skiten. Men men. Too late!

Grattis Mikaela! Visst är det härligt att jobba bort sin födelsedag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0