Söndag = palt och bio

Igår så gjorde man inte mycket innan 16. Men efter 16 så gjorde man desto mer. Fick ju prova jobba i serveringen på Storforsens Hotell. Det var inte så mycket folk, vilket var tur. Jag hade nog sjå med att lära mig allt nytt ändå. Men jag tycker att det gick ganska bra, och det tyckte Erika också, hon som lärde upp mig. Och det lät på henne som att jag förmodligen kommer få en del jobb där, så jag är bara glad! Kommer ju ta ett tag innan man har lärt sig allt, men det är ju inte så konstigt.

Idag så ska jag, mamma och kanske Zara/Johan göra palt till middag. Få se hur många håliga paltar det blir. Sen kl 19 ska jag och mamma och se Luftslottet som sprängdes på bio här i Vidsel. Vi hann ju aldrig se den när den gick före jul i Älvsbyn. Har fått vänta ända tills nu.

Johan, kladdkakan blev verkligen perfekt! Så, nu har jag sagt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0