Piña Colada

I helgen kommer jag att kunna dricka Piña Colada, både med eller utan sprit om jag vill! Provade att köpa en sån här drinkmix på Konsum igår, tänkte att prova kan man ju alltid. Den kunde blandas på två sätt, beroende på om man skulle ha sprit i den eller inte.



4 cl piña colada drinkmix
4 cl vodka eller rom
10 cl vatten
Is
Mixa ihop allt.


eller...

4 cl piña colada drinkmix
15 cl vatten
Is
Mixa ihop allt.


Jag gjorde inte min provdrink med is, för den blir ju bara blaskig om man smuttar på den länge. Men jag måste säga att den smakar exakt som en riktig Piña Colada! Fast en riktig Piña Colada ska egentligen göras med mjölk också. Tror jag får köpa hem lite mjölk och prova blanda med hälften vatten, hälften mjölk. Så får vi se hur den smakar då. För enligt receptet som vi går efter på Hotellet så ska man blanda så här:

4 cl rom
2 cl malibu
4 cl mjölk
Häll ingredienserna i en shaker.
Skaka! Fyll upp med annanasjuice.


Fast min och mammas Piña Colada blandas enkelt:

6 cl malibu
Hälften mjölk, hälften ananasjuice.
Rör om.


Tyvärr ser den ju lite knasig ut, eftersom mjölken skär sig med ananasjuicen. Men hur god som helst!

Hittade ett recept på en alkoholfri shake, får väl se om man provar på den i helgen:

Lägg krossad ananas, glass, mjölk, kokosflingor och is i en mixer. Vispa tills det skummar. Häll upp i ett högt glas och strö lite kokosflingor ovanpå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0