Försov mig

Igår paratde jag och Sara på jobbet om att försova sig. Hon hade inte vaknat av väckningssamtalet, men av mobilalarmet. Jag berättade att enda gången jag försovit mig var för 6 år sen då jag praktiserade på PÄS och skulle få vara med på en knäledsoperation. Antingen hade alarmet aldrig ringt, eller så hade jag stängt av det i sömnen. Tror ni inte det hände imorse?! Jimmy ringer 7:10 och undrar om jag sover. Jag tyckte det var så konstigt då "alarmet" ringde, det stod Dolt nummer, det ska det ju inte göra. Så antingen har jag stängt av alarmet i sömnen eller så ringde det aldrig. Har hänt en eller två gånger nu medan jag har bott hemma i Vidsel, men då har pappa kommit in och sagt att jag borde stiga upp. Vi börjar ju samtidigt på morgonen och jobbar på samma ställe, så då har jag ju inte försovit mig. Men nu ska jag ta in en vanlig väckarklocka till på tisdagmorgon, så ska jag ställa två alarm.



Det har varit en rätt lugn dag idag på jobbet, men jag har som aldrig hunnit sätta mig ändå. Det har alltid varit småsaker att göra. Men jag har inte stressat annat än en stund under frukosten.

Imorgon börjar jag först kl 18, så jag behöver inte oroa mig över någon fler försovning. Så vad ska jag göra hela långa dagen då? Ja, det blir till att hjälpa mamma göra husvagnsmat. Blir ju att bo där i över en vecka snart! Och då är det som bra att ha färdiglagad mat att bara värma upp.

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0