Brännboll

Dagen började med att Johan ringde 8:40, en minut efter att jag vaknat, och undrade om jag ville följa på VuxenBarn. Ja, bara jag fick vakna till så gjorde jag gärna det. Så vid 9:30 var vi på kyrkan, Bella somna precis då vi kom dit, så vi tog en promenad så hon skulle somna ordentligt. Fikade och var ute en stund. Sen 11:30 så lunchade vi på ÄP med Johans jobbarkompis från KTM eller nå. Skinksallad blev det, kändes för varmt och mastigt med en pizza i värmen. Sen for jag hem för att sola, men 40 min senare så blev det molnigt så jag gick in och såg DH. Det var ju inte alls säsongsavslutning, tyckte jag läste det någonstans, nåja. Tur var väl det!

Sen har jag faktiskt städat här. Plockat undan, dammsugit och dammtorkat. Jag hann tvätta och tumla mammas vintertäcke innan jag började joba kl 18. Blev först två parti DamNoll, sen blev det brännboll. Himla kul hade vi! Man behöver inte alltid tävla, så det så! Baywatch och blöja skreks det mer än en gång.



Nu har jag kommit hem från KU och ska se Criminal Minds. Har varit fräck och slängt in mitt vintertäcke i maskinen också, så är då det gjort. Om 30 min borde det vara klart, då är det bara tumlingen kvar.

Nä, några skorpor och en isglass på det innan godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0