Veckans Tips 14



Veckans Tips får helt enkelt bli middagen igår på Piteå Statshotell.



Middagen på Statt igår var jättetrevlig! Och maten kom in på det här viset, lite färska grönsaker och en köttbit på en sten. Så fick man steka maten själv! Himla fräsigt måste jag säga! Då får man ju köttet precis som man vill.
Stenen är en lavasten, 450 grader varm, så får man steka köttet och grönsakerna själv. Vill man ha köttet blodigt så steker man det inte så länge. Vill man som jag, att det ska vara väldigt välstekt, steker man det längre. Jag skärde köttet i ganska små bitar, då steks det fortare.
Vi fick oxfilé, men man kan även välja mellan ryggbiff, hälleflundra och fläskfilé. Och till det här fick vi färsk pommes och två sorters såser, bea- och pepparsås. Beställer man nu själv finns det fler såser och annan sorts potatis till som man får välja på.

Att göra så här gör det faktiskt lite trevligare och roligare att äta middag tillsammans. Ni som inte har provat det borde definitivt göra det! Det kostar 169-269kr, beroende på vilket kött man väljer. Jag har då definitivt tänkt fara dit någon fler gång och äta! Måste även få tillägga att köttet var väldigt mört, precis som det ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0