Sjukling

Ja, nu blev man visst sjuk på riktigt. Har haft ont i halsen i en vecka nu, sen i fredags. Och i måndags slog det till i luftrören och jag blev förkyld. Och typ igår så fick jag i bihålorna också. Så idag var man iväg och träffa fröken Doktor, och då jag såg rätt risig ut + att sänkan låg på 37 fick jag en dunderkur penicillin. Och så frågar hon mig om jag behöver ett sjukintyg. Då undrar jag om jag borde sjukskriva mig. När hon fick veta att jag jobbar på Nyberga sa hon att jag absolut skulle sjukskriva mig och stanna hemma i en vecka. Jahapp, så var det med den saken. Men jag har då inte tänkt vara borta en hel vecka, utan nu först och främst imorgon. Sen är man ledig helgen, så då får man väl se hur man mår söndagkväll. Så det var bara att ringa cheferna och säga att jag varken kommer på Nyberga eller på Bodensia.



Så nu ligger jag hemma i mammas säng och hostar ur mig lungorna. Den här hostan verkar bara bli värre och värre, men med tanke på all medicin jag äter nu borde jag vara frisk på nolltid. Tar allt som allt 10 mediciner just nu:

2 doser Bricanyl morgon och kväll
2 doser Pulmicort morgon och kväll
Nässpray 3 gånger per dag
Nasonex 2 gånger per dag
Bisolvon 3 gånger per dag
Acetylcystein 2 gånger per dag
Kåvepenin 4 gånger per dag
Alvedon/Panodil/Ipren vid behov

Sen äter jag ju ett vitaminpiller och ett annat piller varje kväll, så totalt är det 10 olika saker jag stoppar i mig just nu. Ganska sjukt ändå!
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Jäklar också, du kör ju rena dopingen haha nä skojja bara..var inte roligt att bli dundersjuk pang bom du äter däremot ett standard pencillin som inte jag tål "Kåvepenin" men du måste tillfriskna så vi kan catcha upp lite..var ett tag sen vi sågs å hitta på nåt skoj =) krya på dig kram

2010-09-30 @ 22:44:32
Postat av: Rebecka

Hejsan!



Det här kanske låter lite konstigt men de är så att jag precis kommit från läkaren och har fått bricanyl och pulmicort utskriver och ska ta de 2 gånger på morgonen och 2 gånger på kvällen precis som du.



Jaghar aldirg tagit sån här medicin förut och jag fick instruktioner om att ta bricanyl först, vänta 5-10 min och sen tar pulmicort. Men min fråga är då hur lång tid jag ska vänta på morgonen innan jag tar samma dos igen?

Är de en timme eller är de bara några minuter efter att jag tagit båda medicinerna första gången på morgonen?



Hoppas verkligen att du kan hjälpa mig då jag letat runt som en galning på nätet!



2012-02-13 @ 12:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0