Jägarna

Har jobbat en extrakväll ikväll, man kan ju inte vara ledig hur länge som helst heller! En dag är alldeles tillräckligt. eller hur var det nu?



Eftersom jag går en kväll imorgon också så passade jag på att se en film ikväll, har ju ändå sovmorgon imorgon. Och eftersom Jägarna 2 har biopremiär den 16/9 (enligt en del sidor, men har för mig att det står 1/9 utanför bion här på byn) så var det dags att påminnas om hur första filmen var. Så jag har alltså sett Jägarna nu ikväll. Var mest nyfiken på två saker.
1. Fick en fråga då jag jobbade i Raimos Bar på hotellet, om det verkligen var baren från filmen. Den här personen tyckte inte allt var sig riktigt likt, som om det var ombyggt eller så. Men jag kan nu konstatera att det ser precis likadant ut, om man bortser från en massa barskyltar och uppstoppade djur (vilka jag antar är samma som finns inne i hotellentrén nu).
2. Se när Älvsby Brass marscherar uppför Storgatan! Kände igen en av dom, men man såg inte så himla bra heller.
En annan sak som slog mig var att dom gick och körde UPPFÖR Storgatan,  inte nerför. Det var tydligen inte enkelriktat på den tiden. Och inte visste jag att polisstationen har varit där Framtid i Norr är nu. Eller var det bara i filmen? Kan ju inte tro det riktigt.

Nej, nu blir det att lägga sig och läsa. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0