Kvinnor kan!

Idag har jag gjort både mycket och lite. Har sett en massa inspelade avsnitt som mamma har här hemma på boxern. Sen har jag även hunnit baka och möblerat om lite. Mamma har länge velat ha hjälp med att byta plats på två sängar. Idag när jag var ensam här hemma i Vidsel så tänkte jag att jag skulle överraska henne och byta plats på dom. Började med att slänga ut allt ur "min" säng, sängkläder, spånplattor och ribberna. Sen la jag den på sidan och lyfte upp den med axeln. Så började jag sakta men säker krångla mig ut ur rummet, ut mot hallen och skulle sen in i tvättstugan för att slutligen hamna i förrådet där det skulle byta plats med en annan säng. När jag kommit mig så jag stod halvvägs in i tvättstugan tog det stopp. Och sen satt jag fast! Höll inte på att få lös sängen, men tillslut lyckades jag. Gick då lite längre, så fotgaveln hamnade i hallen, och så tog jag huvudändan in i tvätstugan först, då gick det bättre. Hamnade tillslut i förrådet och fick ställa ner sängen igen. Så var det den andra sängen då. Det är en sn där säng som är en stor resårmadrass man bara skruvar fast benen på. Den var lite jobbigare att handskas med, eftersom jag inte fick något riktigt grepp om den. Men vips, så låg den på sidan i "mitt" rum. Så var det bara iväg i garaget för att hitta en insektsnyckel (heter det så?) för att kunna skruva bort benen. Det är nämligen så att mamma har tänkt lära Isabelle att sova i en stor säng. Så småningom måste hon ju det, hon kan ju inte sova i spjälsäng hela livet. Så när den dagen kommer är hennes (mitt gamla) rum redo med säng och allt.

Har tagit kort med mobilen på det, men dom får ni se imorgon eller så. Nu ska jag gå och sova.
Och just det, jag blev ledig ikväll! 30 pers hade checkat ut tidigare på hotellet, så då ringde Sara och sa att jag fick vara ledig om jag ville. Så jag och mamma har sett TV ikväll

Och ska jag berätta en sak till? Jag har aldrig klivit ur pyjamasen idag! Så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0