Nykterhetskontroll

Igår efter att jag slutat jobba var jag med Jennifer resten av dagen. Jag slog henne i Uno, vi åt en pizza och sen sjöng vi i två timmar. Sen for jag hem till Vidsel och hon skulle säga hej då till sin mor innan tåget skulle ta henne ner till Örebro.
Hämtade upp mamma i Vidsel och så vidare till Kåbban. När vi kom upp och precis hade parkerat bilen bredvid husvagnet säger mamma: -Men vad gör polisen här?! Så kom det fram en kvinnlig polis och sa att det var nykterhetskontroll, så hon ville se mitt körkort och bad min blåsa. Allt gick så fort så jag hann inte ens bli nervös. Men det var första gången på drygt 5,5 år som jag har fastnat i en nykterhetskontroll, eller någon annan kontroll polisen har haft. Men tydligen var jag nykter och inga anmärkningar i övrigt på bil eller mig, så dom for igen.

Idag har jag och mamma varit ute i 2,5 timmar. Har tagit en långpromenad, fotat (försökt i alla fall), handlat och kollat in dom nya husvagnsplatserna, nya blivande servicehuset och nya skidshopen. Hittade ett pannband som var skitsnyggt, får väl se hur det blir med det. Det lät på pappa som att man kanske skulle få den sen! Hoppas kan man ju alltid.

Nu ska vi se film, ni får se bilder från idag imorgon istället. Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0