Sol och bak

När jag vaknade imorse såg jag att det var så gott som klarblå himmel och strålande sol. Men jag tyckte inte det var så varmt ute just då, så jag satt vid datorn i ca en timme. Sedan gick jag ut och la mig i solen, läste en bok och mådde gott. Då klockan var strax efter 12 fick jag ett sms av Karro som tyckte jag kunde pallra mig till Korsträsk för att sola med henne. Så det gjorde jag! Så himla skönt det har varit idag! Då Karro for hem så kom Annika. Och vi har då slumrat en stund båda två tror jag. Skönt! Jag låg kvar till 16:30 innan jag åkte hem igen. For och handlade en massa tårtingredienser. Tog en välbehövlig dusch, har bränt mig litegrann idag, så jag är rätt het. Tur jag har fläkt i sovrummet!

Vid 19-tiden började jag att baka. Gjorde en stor tårtbotten, och när vi (jag och mamma) insåg att den inte kommer räcka till 25 pers så blev det att göra en tårtbotten till. Sedan har jag och min köksassisten (inte mamma) gjort en massa sockerpasta i olika färger. Resultatet får ni se här, i bakbloggen och kanske i Zaras blogg på söndag. Och ni som ska på 2 års-kalas då får se den i verkligheten. Har ett helt annat koncept med den stora tårtan i år, men ni får ju se det sen.

Nu ska jag hoppa i säng, upp imorgon och iväg på loppis med gamlingarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0