Blåsarfest i Piteå



Har som tidgare sagt att jag har varit på Pite Havsbad hela helgen för att vara med på Blåsarfesten, en del av EFS Rikskonferens. Det har varit riktigt, riktigt roligt! Jag ÄLSKAR att få spela i orkester, att vara en del av något riktigt bra! För så är det!

Vi inledde Blåsarfesten med att Norrfjärdens Blås spelade på Kvarnberget på gökottan. Kl 8 på morgonen. Härligt med frisk luft till frukost! Sedan fortsatte vi kl 11 på Havsbadet, och har spelat flera timmar varje dag.
Torsdagskvällen spelade Norrfjärdens Blås på invigningen av konferensen, och efter det fick vi njuta av Swinging Wheel! Så sjukt bra dom är!



Fredag var det övning för festivalorkestern på förmiddagen och på eftermiddagen åkte Norrfjärdens Blås + Blåsbusarna in till Piteå för att spela på Byxtorget. Succé! Sedan var vi lediga resten av dagen, skönt att få vila läpparna lite.

Lördag var det övning på förmiddagen, och sent på eftermiddagen. Efter lunch så gick jag på storbandsseminarium. Skönt att bara sitta och lyssna, äta Tutti Fruttti och vila läpparna. Kl 19 var det genrep och kl 21:30 hade vi Festivalkonserten. Kongresshallen var smockfull! Tror inte det fanns en stol tom + att det stod folk runt väggarna. Det kändes riktigt bra med ca 600 åhörare!

Söndag hade vi sovmorgon och spelade först kl 11 på sändningsgudstjänsten, som varade i 2 timmar. Det var en dålig spelning för mig, usch så dåligt det gick. Vi spelade 2 egna stycken och 3 psalmer. Första låten hade jag inte noterna framme på då vi skulle börja spela, för jag visste inte ens vilken låt vi skulle börja med. Två av psalmerna var jag tvungen dela noter med dom andra två fagottisterna, och dom stod längst ut på deras notställ, fick gissa mig till vilka toner jag skulle spela. Nåja, jag kan ursäkta mig med att jag gav allt lördagkväll och att det var mörkt och smått. Sedan städade vi ihop notställ och stolar och instrument, och sedan var det slut och vi åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0