Semester!

Äntligen! Det tog bara en jäkla massa tid att fixa en vikarie för mig i sommar. En ynka vecka semester har jag tagit, och det höll på bli pannkaka av alltihop.
Vi skulle lämna in våra semesterönskemål i mars eller slutet på februari. När det sedan började närma sig här i våras så fick vi upp listan igen för att se så den stämde. Och det gjorde den, inga ändringar gjordes. Och det är faktiskt så att jag tog min semestervecka under första perioden bara därför att dom flesta ville ha andra. Och jag tänkte att mitten på juli är ju ändå en bra tid att ha semester. Så det fick bli så. Ändå så fixades alla dom andras semester ganska snabbt, men inte min.
Sedan började det några nya hos oss, och en av dom fick sina veckors semester fixade, före min! Kul för henne, men det känns ju lite orättvist måste jag säga, att dom som kom in sist får först.
Och nu i veckan är det bara 3 veckor kvar innan jag ska ha semester, och jag hade fortfarande ingen vikarie! Så jag hade tänkt vara fräck och säga till chefen att fixade dom ingen vikarie den här veckan så skulle jag dra tillbaka min semester och KRÄVA dubbla semesterdagar som jag skulle kunna ta ut till hösten. Men innan jag hann prata med henne om det så sa hon idag att det blev fixat imorse. Och även för tjejen som har tagit veckan före mig. Så nu har vi alla fått våra semestrar beviljade. Tack för det! Men jag måste säga det igen, det är dålig stil av dom att fixa nykomlingarnas semester före vi "gamlingars" semestrar är klara. Så det så!



Så nu känner jag mig så här glad! Skulle kunna strutta runt och dansa av glädje! Men jag måste erkänna att det kändes lockande att se vad dom hade sagt om jag hade hunnit ställa fram mina krav. Vad hade dom gjort? Vad hade hänt om jag på måndag fortfarande inte hade någon vikarie?

Nåja, det kan jag ju släppa nu. Blir 10 dagars ledighet, 8-17 juli. Har inte planerat in mer än den återkommande sommarfesten (som fortfarande inte är spikad, men borde bli första helgen) och att se smygpremiären av Harry Potter och dödsrelikerna del 2 med Jennifer!

Kommentarer
Postat av: erika

LÖRDAG!

2011-06-22 @ 23:09:12
Postat av: Martin

Jag har semester 11-24 juli :) Då ska jag bjuda dig på middag en dag så ska vi hitta på något å!

2011-06-23 @ 12:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0