Bild 7 - En bild som du aldrig lagt upp


Ett av trollen i baletten Trolltagen.

För er som inte vet det så har jag jobbat med Trolltagen två gånger. Inte som dansare men som barnpassare, typ. Extrahjälp för alla egentligen. Men min huvuduppgift var att se till så barnen gick upp på scen vid rätt tillfälle och hjälpa dom med kostymerna. Jag fick ju även hjälpa dom stora dansarna med diverse saker.
Det är helt klart en av dom roligaste erfarenheterna jag har! Ända sedan jag var liten så har jag älskat Trolltagen. Jag kunde ju gå in gratis, så jag var där praktiskt taget alla föreställningar jag kunde vara på. Mamma eller pappa kunde fara och lämna mig för att sedan göra annat på området. Det var liksom höjdpunkten på sommaren, att få se Trolltagen. Tyvärr så har dom slutat med den nu, det blev för dyrt för kommunen (eller hur det nu var).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0