5 minuter, tack!

Trots att jag knappt har gjort nå på jobbet idag, så har jag gjort hur mycket som helst! Blir alltid lite småtokigt då man börjar kl 8, oftast hinner man knappt vara med och hjälpa någon upp innan alla är uppe och har ätit frukost. Ungefär så blev det idag. Hann hjälpa en på morgonen idag.
Sedan var jag och Elli fast i en miljon blöjor. Men så går det då man har en liten avdelning med små utrymmen och förråd. Fick pussla en del innan alla typ 20 kartonger med blöjor var på plats där dom skulle vara. Sedan var det dags för en omläggning med sköterskan som tog sin tid, och då var det helt plötsligt dags för lunch, och jag hade inte hunnit ha någon rast. Så jag tog rast mitt i lunchen. Alltså blev det ju inte att hjälpa till något då heller.
Efter rasten så var det middagsvila för några, och sedan har jag suttit i pappersarbete resten av eftermiddagen. Kollat igenom beställningar inför sommaren, sprungit ner i faxrummet (3 våningar ner, och sen upp igen såklart) några vändor, satt in papper i pärmar och allt möjligt.



Hann även skruva fast alla golvrakor i sina skaft ordentligt, så dom inte lossnar så fort man tar i skaftet för att skrapa bort lite duschvatten. Det gjorde jag på morgonen. På eftermiddagen hann jag även med att byta en madrass och bädda om den sängen.
45 minuter innan jag skulle sluta fick jag äntligen sätta mig ner 5 minuter med både personal och boende för 14-fikat. Fast då var klockan nästan 15. Hann som sagt sitta 5 minuter innan det var dags för toabesök och samtal hit och dit. Arbetsdagen slutade 15 minuter senare än tänkt.

Hade tänk springa ett varv på Åsen efter arbetsdagens slut, men jag slutade ut det efter den jobbiga dagen. Gick direkt iväg till SunTan för att bli vackert brun ( ännu brunare alltså). Och det höll på sluta i riktigt sura miner innan den sablans maskinen tog och växlade min hundring så jag fick min välförtjänta och efterlängtade solning.



Sedan hem, duscha, äta middag och iväg till Norrfjärden. Kom hem för 40 minuter sen, betydligt senare än vanligt. Är så trött att jag ska gå och sova nu. Och sovmorgon till typ 9:30 imorgon! Härlisch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0