Mer än tänkt

Som sagt, jag putsade mina vardagsrumsfönster, både på in- och utsidan. Och då kom jag ju på att putsar man fönster brukar man byta gardiner. Och jag kan ju inte gärna ha röda gardiner uppe hela sommaren. Så då blev det till att stryka gardiner och sätta upp dom. Sen torkade jag av strykbrädans ben och strykjärnets alla små vrår. Det är nämligen så att mina röda gardiner luddar nå fruktansvärt! Och lag upptäckte då jag kröp på golvet (fråga mig inte varför jag gjorde det) att strykbrädsbenen var luddiga. Så det var bara att torka av dom. Allt kring fönstrena är rött av gardinerna. Men dom är ju så snygga!

Sen torkade jag av TVn och TV-bänken, ordentligt. Under dvd-spelaren och bakom sladdarna och så. Här ska det bli riktigt rent och fint, sommaren är på antågande och man får faktiskt lite mer energi över till städning.

Efter att jag duschat av mig själv så fick blommorna en ordentlig dusch, och där får dom stå tills på torsdag. För då ska jag få dom omplanterade! Ja, jag vet att jag är bortskämd, men jag gillar det! Och så länge jag blir erbjuden hjälp med det så tackar jag inte nej! Det kommer säkert en dag då jag får hjälpa till att plantera om mer än mina egna blommor.

Nu ska jag se House innan jag nattar mig själv. Har hunnit se Mentalist, Desperate Housewives och Cougar Town. Och ätit stuvad blodpalt!

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0