Lördag 12 november 2011

12/11-86 kl 7:54 kom en liten skrikande tös till världen. Exakt 25 år senare står hon och dammsuger i sitt kök.

Hade kalas mellan 11-15 (blev lite förlängt). Som jag skrivit tidigare så var det 11 sorters fika och två sorters tårtor som det bjöds på. Jag hoppas allt smakade bra, och jag tackar ALLA som kom och grattade mig! Ingen nämnd ingen glömd.
Och när vi ändå var hela barnaskaran Norén på ett och samma ställe passade vi på att ta lite kort.





När alla gäster farit hem började jag duka och fixa inför kvällens middag. Annika kom först och fick agera frisör och lite allt i allo. Kl 18 ramlade övriga tre brudar innanför dörren och kvällen skålades in!
Bjöd på en trerätters middag á la Halv åtta hos mig.


Smörstekt halloumi på salladsbädd.
Baconinlindad kycklingfilé och västerbottensostpaj, serverades med smörstekta champinjoner, tzatziki, aioli och crème fraiche.
Chokladbakelse med jordgubbstryffel, serverades med marinerade bär och vispad grädde.


Elli och Annika.


Elin och Karro.

Efter att vi blivit mätta och belåtna var det dags för lite spel. Med vilda gester och Med andra ord stod på schemat. Lyckligtvis hamnade födelsedagsbarnet i det vinnande laget, båda omgångarna!
Sedan hade klockan blivit så mycket att det blev dags för utgång på Challange i Piteå. Men innan dess hann jag och Elli med den, numera, obligatoriska bumpningen!



Tack alla fina för en jättetrevlig kväll! Kvällen tog tyvärr slut alldeles för fort enligt min smak, men man kan ju inte få allt här i världen. Men jag hoppas att det blir favorit i repris snart!


Kommentarer
Postat av: malin

Grattis i efterskott Lotta! Fin bild på dej & syskon m familj :)

2011-11-25 @ 13:55:50
URL: http://maaalinp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0