Fullspäckad helg

Helgen har bara flygit förbi! Fredag, min enda lediga dag på veckan, var jag barnvakt. På kvällen tvättade jag av väggarna nere i Johan och Zaras hall. Där skulle målas!
Lördag kl 9 var jag tillbaka för att agera barnvakt åt Ronja. Medan hon sov så putsade jag alla fönster (som jag kom åt) åt Zara. Det blev hon glad över. Kl 14 började jag jobba.
Söndag jobbade jag en delad tur. Dom tre timmarna jag var ledig vigde jag åt takmålning.

Då jag hade slutat jobba för kvällen skulle jag och Annika ut och ta en promenad. Blev så vi skulle gå västermalmsleden (då vi har gått hälsans stig några gånger nu). Men vi skulle ha valt hälsans stig istället. För vi kom oss inte så långt. Vi stötte nämligen på en liten katt. Som förmodligen hade sprungit vilse. Den följde efter oss vart vi än gick. Vi (Annika) knackade dörr i kvarteret vi hittade henne i. Tillslut följde hon med hem till mig, så då charmade hon även min mamma.



Tillslut tog vi henne i bilen och släppte av henne där vi hittade henne, och så körde vi därifrån. Så nu vet vi inte vars hon är eller hur hon har det. Förhoppningsvis har hon hittat hem.

Idag har jag jobbat en kort tur och sedan har jag målat resten av dagen/kvällen. Nu ser jag TV och slöar. Hoppas man kan sova till minst 9 imorgon, skulle vara skönt! Blir att vara barnvakt imorgon kväll också.

Lite ihoptryckt och avlångt inlägg, men så blir det ibland.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror det vard en katten jag såg i går(måndag)den gick glatt efter nå damer längst bäcken vid ÄP!Hoppas den hittar hem!

2011-10-11 @ 19:23:01
Postat av: Zara

Ja, Lotta du är en stjärna!!!;)

2011-10-19 @ 20:12:31
URL: http://www.zaraaa.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0