Näringslivsgalan

Idag har jag jobbat på Näringslivsgalan, men inte som servitris som kanske dom flesta skulle kunna tro. Nej, jag har varit kökspersonal idag! Och det har varit jättekul! Tack alla fina tjejer för idag/ikväll, det har varit helt roligt och lite småcrazy!



Började kl 12 med att göra drygt 365 förrätter. Och det tog ganska många timmar det kan jag lova! Men som sagt, vi har haft så kul under tiden!
Kl 18 drog galan igång och servisen fick bära ut förrätten. Sedan började vi göra i ordning för varmrätten. Vi var tre lag som la upp mat på tallrikarna, jag och Sandra var ensamma i vårat lag. Men det gick jättebra, och nu är jag proffs på att lägga sparris i kors!
Avslutade det hela med att sätta citronmeliss på ca 360 desserter.

Jag kan lova att det vattnades i munnen när jag kände doften från pannacottan, men jag behärskade mig och åt lite av bären istället. Men dom var sjukt goda! Vanliga hallon och björnbär marinerade med kristallsocker, kanel och ingefära. Mums säger jag bara! Tyvärr har jag syndat på annat sätt idag, åt ett skrov till middag. Ja, det är ju som mjukt, vitt bröd till det. Nåja, det må så vara. Jag sprang ju 5 minuter extra på löpbandet igår, så då är jag väl kvitt brödet då.


Jag i min snygga kockskjorta med tillhörande "snusnäsduk" runt halsen. Och ett förkläde som skymtar fram också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0