Bakning på gång

På måndag fyller lilla Ronja hela 1 år! Fatta att lilltjejen har hunnit bli så stor! Det var ju nyss hon föddes och var så liten och späd. Nu är hon en stor liten knubbis.

Födelsedag innebär ju alltså lite tårtmakeri. Har fått fria händer av Zara, så det har inte varit lätt att fundera ut vad jag ska göra. Vilken färg, vilket motiv? Funderade ut igår och tänkte göra lite leksaker och klossar, men nu har jag fått en ännu bättre idé! Men vad det är säger jag inte, ni får tålmodigt vänta tills på måndag. Även du Zara! Har jag fått fria händer, då blir det en överraskning!

Så nu måste jag ju som iväg och handla så jag har allt jag behöver till tårtan. Jobbar ju hela helgen, så jag har bara söndagkväll och måndagmorgon på mig att fixa tårtan. Då är det skönt om allt finns hemma. Måste ju dessutom fixa en liten tårta till Ronja själv, men det blir nog något så enkelt som rulltårta med marsán och grädde och så täcker man den sen med sockerpasta.

Handla var det.

Kommentarer
Postat av: Malin

Inte dumt!! Finns mkt fina grejer

2011-09-23 @ 15:07:03
URL: http://maaalinp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0