Hemma igen

Sådär ja, nu var man hemma igen, uppackad och allt. Shit vilken försening alltså! Vi blev 10,5 timmar försenade igår. Pga att ett plan i Oslo var tvunget att tas ur bruk. Och självklart finns det ju inga reservplan, så då skiter sig halva världens flygtrafik.
Nåja, vi ska inte klaga alltför mycket. Vi fick en halv dag extra i solen. En dag som spenderades på ett annat hotell, nämligen Hilton Hotel! Hur coolt var inte det så säg?!

Kändes så lyxigt att få stiga in i en riktigt snygg lobby, att äta lunch- och middagsbuffé uppdukat med linneservett och en massa efterrätter att välja och vraka mellan! Själva maten var jag väl inte så förtjust i, så då åt jag mig mätt på melon, pannacotta och cheesecake! Mums!

Tillbaka till hur dagen spenderades. Vi blev hämtade först kl 13 från vårat hotell Melpo-Antia, försenat igen. Åkte sedan till huvudstaden Nicosia och fick oss rum på Hilton Hotel. Var framme strax efter 14, och då gick vi direkt på lunchbuffén. Sedan upp på rummet för att svida om till bikini och ut och lägga sig vid poolen och sola några timmar.
Kl 18:45 fick vi ny information om att vi skulle bli hämtade med buss kl 21:15 och skjutsas till Larnaca flygplats. 00:40 Skulle planet lyfta. Framme kl 04:00 svensk tid.
Sen vi hade fått bagaget så for vi och la oss på en soffa uppe på Sky City, men mamma var klok nog att boka ett rum för 5 timmar på Rest & Fly. Sov inte så mycket, men det var riktigt skönt att få ligga utsträckt i en skön säng, motför ihopknölad på en hård soffa.

12:20 lyfte planet från Arlanda och en timme senare landade vi på Luleå Airport. Zara och flickorna hämtade oss, och där har vi varit fram till nu ikväll. Har hunnit packa upp allt och skickat hem tvätten med mamma. Nu ska jag lägga mig i soffan och se på en massa inspelade avsnitt från dessa två veckor. Vi börjar med House, då det går på TV ikväll också.


Ingången till Hilton Hotel.


Jag vid poolen.


Lobbyn. Det är en våning till, men den rymtes inte på kortet.


Efterrätt.


Såhär såg en del bord ut. Dom flesta hade dock ingen linneduk eller klädda stolar, men linneservett och två glas var det dukat åt oss.

Nu blir det som sagt TV. Sov gott folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0