Sax-o-Flöjt-o-Mambo

Vaknade alldeles för tidigt idag, tyckte jag. Vet inte varför jag inte kunde somna om. Men men. Har varit och solat på morgonen. Det var skönt, för ute är det kallt. Det var 3 grader då jag for imorse. Men solen skiner, så det är en vacker dag.

Sen jag kom hem så tog jag faktiskt fram brorsans saxofon och provade spela lite. Har haft den ståendes här ett bra tag nu, drygt ett år tror jag. Och idag kändes som den rätta dagen att prova spela sax. Tog fram hans gamla saxböcker och började lära mig greppen. Första boken tog väl 10-15 minuter. Sen hann jag bara börja på andra boken innan jag gav upp. Vilken klaff jag än tryckte ner så spelade jag bara G, fast det skulle bli ett Giss. Vet inte hur tusan jag skulle ha gjort.
Och när jag hade packat ihop saxen tog jag fram blockflöjten och spelade lite, kanske 15 minuter eller så. Så nu känns det som att man har gjort något bra idag! Fagotten får faktiskt vila, har ju spelat 4 dagar i rad på den, nästan så läpparna har spruckit.

Och när vi nu ändå är inne på musik så hade jag tänkt få bjuda på en av låtarna vi spelade på jubileumet i lördags. Den är så himla frän den låten! Men tyvärr har vi inte hunnit öva den så mycket som vi skulle ha borda göra, men det låter ju inte dåligt.


Det händer, eller vi gör, ju lite grejer medan vi spelar. Ska försöka rada upp det som händer, så kan ni ju försöka kolla efter det.
0:33 Horn
0:46 Flöjt och oboe
0:53 Fagott
1:09 Kontrabas
1:28 Cello
1:30 Violin, viola, trumpet och trombon
1:36 Fagott, basklarinett och horn
1:42 Trumpet och trombon
1:50 Violin
2:02 Horn
2:04 Fagott
2:37 Horn

Tror jag har lyckats hitta allt. Tyvärr så syns ju knappt trumpet- och trombonsektionen, men man kan ana dom längst ut till höger.

Hoppas ni orkade lyssna på hela låten, för den är ju helt fantastisk! Är förresten låten Mambo ur musikalen West Side Story som vi spelar. Orkar ni se på en till video ska ni kolla in dom här. Dom gör också Mambo, men det är en betydligt större orkester än vad vi är. Dom kanske inte har mer rörelser än vad vi har, men när dom väl gör något så gör dom det bra!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Så, nu har jag skrivit ett lite inlägg om varför jag är i Hässleholm och så :)

2011-09-19 @ 16:02:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Malin

http://www.nyakonditoriet.nu

kolla deras tårtor, jag dog!

2011-09-19 @ 21:27:03
URL: http://maaalinp.blogg.se/
Postat av: Martin

Jag var faktiskt sugen själv på att låna min sax och börja spela lite, men mer sugen på gitarr :P

2011-09-20 @ 14:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0